Interframe here !!


ShoutMix chat widget

**lovely**

**lovely**

September 6, 2011

Entri 11

aku sambung lagi dari entri yang ke-10..

pagi esok nye, dah lepas kemas-kemas barang and breakfast,
ayah ameer merangkap pakcik kepada ikrima zainudin dan ameen loqman,
ajak pergi dusun dia, amik buah pulasan. katanya ole-ole dari Muar sebelum balik kL.
ahahah !
aku pun tak melepaskan peluang untuk ikut.
pegila ke dusun dengan Hilux,ameer drive. syok jugak ronda-ronda kampung pagi-pagi ni. dengan kabus yang tebal, matahari yang baru nak naik.
wow !! heaven.

sampai je dusun, ha... start la Cik Man dengan Ameer amik pemetik buah,
dan aku dengan Ameen just tengok jela. heheheheh !
Kim Zainudin tak dapat ikut. tu sebab Cik Man tak bagi ikut. dia kata,sane banyak nyamuk.
huh ! anak saudara kesayangan pulakkk.
mane boleh kene gigit nyamuk sikit. punya lah sayang gile..
so,aku dengan ameen aje yang ikut.
memang syok tengok dusun Cik Man tuh, buah pulasan dia..
mak aii ! besar-besar kot. dan pokok dia rendah je.
budak 5tahun pun boleh petik buah pulasan tu. tu sebab Cik Man ni rajin potong dahan pokok tu, sebab nak kan dia jadi rendang.
aku pun tanya lah kat Cik Man.

Aku: cik man, pokok ni dulu cik man letak baja ke? buah dia elok,besar-besar pulak tuh.
Cik Man: eh,mesti lah letak. tapi cik man tak la pakai baja sembarangan. cik man pakai baja 'R'. kalau pakai baja 'M' , alamat tak berbuah laa..

ameer mula memandang aku, menunggu reaksi daripada aku. si ameen pun macam tu jugak, tapi dengan muka yang pelik. baja 'R' ?? baja 'M' ?
aku pun mula buat andaian, baja rajin dengan baja malas??

Cik Man: haaa.. betul la tuh..

ameen dengan blurr nye terus tersengih. ahahahah !
agak penuh la buah pulasan tu dalam satu kereta sorong tu,
kami pun balik. sampai saja di rumah, aku pun bungkus kan
buah pulasan tadi dalam karung, untuk bawa balik ke kL.
kami pun berangkat pulang. hahaha !
seronok jugak dapat kenal dengan family Cik Man nie.
lain kali, kalau lalu Muar tu, bole la singgah rumah dia.
heheheheheh !

p/s: lain kali boleh datang rumah Cik Man lagi,bole pegi dusun makan buah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...