Interframe here !!


ShoutMix chat widget

**lovely**

**lovely**

December 19, 2010

hah??

tak ade ape yang hendak dicerita kan. kerana sepanjang hari ini sahaje sye asyik
tido dan bangun. tido dan bangun. tido dan bangun. ahahah !
gile lah kalau itu rutin harian sye. sekali sekali sye
keluar dari bilik hanye untuk menonton tv. cerita ape??
hah. melodi. gosip no 1 di malaysia !! betol kah?? xtawu la..
pandai pandai saje sye nie..tibe ke petang pulak, tengok
discovery channel. "RIVER MONSTER" di tonton juga oleh
ibu sye yg sambil "MENYIANG" sayur,. hehehehehhe!!
sye hanya tengok sahaje.. selesai saje keje ibu, dye pon berkate...
IBU
: "ika, hari ni ika masak ea? *dengan muka selamber*
AKU: "hah? nak masak ape sayur nie??
IBU
: "ikan yg ade tu bakar jer, sayur kangkung nie masak asam pedas ke..
*juga dengan muke selambe*
AKU: "hah?? kangkung masak asam pedas?? biar betol ibu nih??
IBU
: "hahahah, saje jer.masak la ape ape pon.."
hurm.. sye pun terus bangun untuk solat maghrib, jam pon dah pukul 7.30.
terpakse la tinggal kan "RIVER MONSTER" tuh.. habis je solat,
sye melangkah terus ke dapur sambil berfikir pasal sayur tu. at last, malas nak fikir panjang, kangkung tu sye bedal masak bening.. tahukah?
xtahu pon buat buat tahu jela.. mula dengan panaskan kuali untuk bakar ikan pari.. sambil sambil menyediakan bahan unutk memasak sayur..
sedang sibok buat keje. kene sergah dengan along..
ALONG
: " bahhh !!!!
AKU: "hurm..ingat aku terkejut ke?"
ALONG
: "eleyh..whoa !! hari ni ika masak !! pandai ke??
AKU
: "hah ! you just shut up ok..
ALONG
: "ahahahahahah ! padan dengan muka..
sye pon terus buat keje tu, sambil menyanyi..
AKU: " kugenggam baramu,
walaupun panas tak ku terasa,
demi mu kuingin kembali,
pasti tak kuulangi..
pulanglah oh sayng,
bersama salju rindu kasihmu,
izinkan ku kembali lagi,
dihati mu..
*sambil menunjukkan reaksi muka sedang menyanyi*
IBU: "hoi, anak dara menyanyi kat dapur tengah masak,
nanti dapat laki tua nanti, baru tawu.
AKU: "ha, xpe jugak.asal kan banyak duit..heheheheh
IBU
: " kalau dato' yela tak ape. ni tak. datuk ade cucu.."
AKU: " hish, ibu ni..tak payah la nak doa macam tuh"

bila difikir kan balik kate kate ibu tadi, sye terus risau. hah !!


tapi betol ke? tu cuma kate orang dulu dulu jek. harus kah percaye?? risau jugak. jangan la masin mulut ibu tuh. uh !
malas nak fikir, terus masak sampai habis dan
makan malam bersama family..

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...